Blended Consultancy vergroot de commerciële slagkracht
De salestrainingen van Blended Consultancy vergroten de commerciële slagkracht van je organisatie. Met onze programma’s: Sales for Management, Sales for Sales en Sales for Non-Sales breken we de de klassieke muur tussen de afdeling verkoop en de rest van de organisatie af. Je kunt namelijk meer omzet met dezelfde mensen halen als iedereen onderdeel wordt van het commerciële proces.
Sales for Non-Sales
Sales for Non-Sales is een salesprogramma waarin non-sales-medewerkers van een organisatie zich bewust worden dat ook zij onderdeel zijn van het commerciële proces. Het programma is met name bedoeld voor mensen die geen salesfunctie hebben, maar wel regelmatig klantcontact hebben.
Sales for Non-Sales traint en coacht (technische) professionals om bij jouw klanten meer omzet te realiseren, zonder dat zij als verkoopmedewerker optreden. Zij blijven zich bezighouden met hun eigen taken maar worden getraind in het verzamelen van klanteninformatie, het signaleren en bespreken van salesmogelijkheden en leren kansen om te zetten in opdrachten.
Voor wie is Sales for Non-Sales bedoeld?
Sales for Non-Sales is bedoeld voor vakinhoudelijk geschoolde specialisten als: servicemonteurs, ingenieurs, engineers en ICT-professionals maar ook heel geschikt voor accountants, adviseurs en advocaten.
Sales for Sales
Sales for Sales biedt verkopers de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te leren en bestaande vaardigheden te versterken. In het leerprogramma wordt aandacht besteed aan het belang van accountmanagement. In veel organisaties ligt bij sales namelijk een zware focus op new business, terwijl bestaande klanten in veel gevallen voor de meeste omzet zorgen.
Sales for Sales traint en coacht jouw salesprofessionals om bij klanten meer omzet te realiseren. Wij trainen professionals om aanvullende klanteninformatie te verzamelen, salesmogelijkheden te signaleren, te bespreken en om te zetten in opdrachten. Ons uitgangspunt hierbij is het zoeken naar de juiste klant. Je sales-team neemt zo op efficiënte wijze het voortouw bij het genereren van meer omzet.
Voor wie is Sales for Sales bedoeld?
Sales for Sales is bedoeld voor alle organisaties waar salesprofessionals (accountmanagers, vertegenwoordigers etc.) werkzaam zijn.
Sales for Management
Sales for Management is een leerprogramma waarin je leert om de rol van interne begeleider te vervullen. De twee andere programma’s (Sales for Sales en Sales for Non-Sales) komen ook bij Sales for Management aan de orde. De deelnemers leren herkennen, handelen en ondersteunen om zo het maximale rendement uit de salesprogramma’s van Blended Consultancy te halen. Voorbeeldgedrag is daarbij cruciaal.
Het leerprogramma besteedt specifiek aandacht aan eigen gedrag en het herkennen van andermans gedrag, bezien vanuit de context en omgeving. Het uiteindelijke doel is om het gedrag om te zetten in een professionele, ondersteunende rol.
Voor wie is Sales for Management bedoeld?
Sales for Management is bedoeld voor directies, managementteams en managers waarvan medewerkers de andere leerprogramma’s van Blended Consultancy doorlopen.
Online, offline en on-the-job
Om de commerciële slagkracht van jouw organisatie te vergroten gebruiken we in onze leerprogramma’s een afwisselende combinatie van online, offline en on-the-job-ondersteuning gericht op leren in de praktijk en het borgen van de methodiek in de organisatie.
Wat leveren de salesprogramma’s op?
- Klanten die ons leerprogramma volgen behalen de volgende resultaten: 10% meer omzet door meerwerk en additionele verkoop
- Minder onbetaalde service dankzij meer proactief gedrag
- Hogere productiviteit door het versnellen van interne processen
- Scherpere voorstellen en offertes door relevante klantinformatie
- Hogere klanttevredenheid door proactief en reactief advies te geven
- Meer tevreden en gemotiveerde medewerkers