Als Bèta-man opgeleid (Rijksuniversiteit Groningen, (Bio)Fysische Chemie, Drs. in 1991 en Computer Modeling, Dr. in 1995) maakte Aldert de stap naar Marketing & Sales bij DSM om vervolgens als product manager bij YACHT ICT zijn carrière te vervolgen. Aldert weet als geen ander welke kansen organisaties laten liggen door de technische mensen niet te betrekken bij het Accountmanagement of verkoopproces.
In 2001 besloot hij dat het tijd werd als ondernemer zijn eigen visie op Marketing & Sales in de markt te zetten. Naast het begeleiden van vele technische bedrijven, werd ook een methodiek, Blended Coaching, verder ontwikkeld en succesvol toegepast bij vele organisaties. In 2009 heeft Aldert zijn visie over Blended Coaching in een boek samen gevat. Lees hier meer over het boek!
Vooral het in kleine overzichtelijke blokken aanbieden en het toepassen van theorie in de praktijk van de deelnemers maakt de methode succesvol. Minder van de werkplek om te trainen, meer onder begeleiding aan de slag in de praktijk!
Een voorbeeld van deze vaak creatieve manier van organisatieontwikkeling blijkt wel uit het succesvolle NoGame-programma dat Aldert heeft ontwikkeld voor een internationaal ingenieursbureau: een accountmanagement game dat veel resultaat en euro’s heeft gebracht voor deze organisatie.